اختلاف ساعت ایران با کانادا

وبسایت آرمانی ارائه دهنده دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی و دوره آموزش آنلاین آیلتس با ارائه “ایمان مافی”

اختلاف ساعت ایران با کانادا


اختلاف ساعت ایران با کانادا



تفاوت ساعت بین ایران و کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی آنها متفاوت است. در حال حاضر، ساعت رسمی ایران به وقت جهانی یا UTC+3:30 تنظیم شده است، در حالی که کانادا چندین منطقه زمانی دارد که به تفاوت موقعیت جغرافیایی آنها برمی‌گردد. برای مثال، در منطقه زمانی شرق کانادا (Eastern Time Zone)، ساعت رسمی به وقت جهانی یا UTC-4:00 تنظیم شده است، در حالی که در منطقه زمانی غرب کانادا (Pacific Time Zone)، ساعت رسمی به وقت جهانی یا UTC-7:00 تنظیم شده است. بنابراین، تفاوت ساعت بین ایران و کانادا به تفاوت منطقه زمانی‌های آنها بستگی دارد. به طور کلی، تفاوت ساعت بین ایران و کانادا ممکن است بین 7 تا 11.5 ساعت باشد، بسته به منطقه زمانی کانادا که در آن شما قرار دارید.

 

اختلاف ساعت ایران و کانادا برای هموطنانی که قصد سفر تفریحی، تحصیل و یا اقامت دائم در کشور کانادا دارند موضوع ضروری می باشد. با توجه به به پهناور بودن کشور کانادا،در بخش های مختلف کانادا اختلاف ساعت وجود دارد. به همین دلیل اختلاف ساعت ایران با شهرهای مختلف کشور کانادا نیز متفاوت است. همین امر باعث شده است دائماً اختلاف ساعت شهرهای مهمی مثل ونکوور، تورنتو، مونترال، اوتاوا، کلگری و سایر شهرها پرسیده می شود.  با توجه به اهمیت این موضوع تا پایان همراه ما باشید تا بتوانید به راحتی از اختلاف ساعت ایران و کانادا اطلاع کسب نمایید. 

 ساعت کانادا

اگر نیاز به دانستن ساعت تورنتو کانادا و  تنظیم ساعت خود با ساعت کانادا هستید، زمان نمایش داده شده در ابتدای صفحه وب سایت، ساعت دقیق کانادا را به شما نشان می دهد. این ساعت از منبع رسمی زمان کانادا گرفته شده است. بنابراین می توانید ساعت خود را بر اساس همین زمان تنظیم کنید.ساعت کانادا در شهرهای مختلف متفاوت است. البته این موضوع فقط در کانادا نیست. برخی از کشورهای جهان، به کشورهای چند زمانه معروف هستند و یکی از این کشورها نیز، کشور کانادا است.
کشور چند زمانه به کشورهایی گفته می شود که با توجه به طول جغرافیایی بسیار زیادی که دارند، در فواصل متفاوتی از نصف النهار مرکزی واقع شده و این تفاوت در فاصله، ساعات متفاوتی از شبانه روز را در آن ها رقم می زند. کشورهای روسیه، امریکا و استرالیا نیز در کنار کانادا به عنوان کشورهای چند زمانه معرفی می شوند. در کشور کانادا با شش منطقه زمانی مختلف مواجه هستیم که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت تا جزئیات بیشتری درباره ساعت کانادا بدانیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.